30 juni, 2009

Running: zondag, hitte, roosendaal, 10km


Het was zondag een heerlijke zomerse dag!
Lekker weer voor een stranddagje of zondagmiddagborrel op het terras met een Hoegaarden wit of Prosecco rosé (de hit van deze zomer)....

Mijn gehele zondag stond in het teken van voldoende water glaasjes drinken en een goede bodem eten voor mijn inspanning van die dag: 10 kilometer in Roosendaal. Het was echt geen running-day; geen dag voor PR's (persoonlijke records) of enig inspanning van deze aard. Doen is het motto voor mijn 2009 dus zo stond ik om half 5 aan de start in een positieve toch ook wel zenuwachtige modus met een mooi startnummer 2556 omgespeld, mijn ipod (customized list met blof songs)in mijn oren en een goed hardloop tenue klaar voor start! En met de live versie van 'de mooiste verliezers' van blof klokte ik met een netto tijd van precies 53 minuten en 10 seconden mijn finish. Geen PR maar dit keer; lekker tempo met een goede sprint aan het einde (dankzij het aanmoedingssapplaus van mijn trainer en 2 teamgenoten)was ik tevreden over mijn prestatie!
De finish was eigenlijk nog de grootste hitte ellende van de gehele run; een zogeheten fuik waar je dan aan komt met elkaar bezweet staat en het claustrofobische en onwel gevoel in 1 moment je de kop opsteekt; dus manoeuvrerend door die menigte voor even een frisse lucht moment in de schaduw! En dan de medaille ophalen; leuk hoor mijn eerste run sinds tijden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten