15 juli, 2009

we gaan op vakantie en nemen mee ...

Wekelijks hoor ik bij Ewdin Evers de credo de ‘open deur enquete’; het ‘duhh’ gehalte vormt dan de boventoon in de uitslag. En zo las ik vanmorgen vroeg op nu.nl dat wij als Nederlanders massaal onze heerlijke Hollandse lekkernijen meenemen op vakantie; van hagelslag, kaas, drop tot en met de zak aardappelen.
Ja en ik vraag me dan toch even af wat er dan typisch Hollands is, als ik alleen maar lees dat wij deze ingredienten meenemen omdat we het 'zo lekker’ vinden. Het woord ‘zuinig’ of ‘wat de boer niet kent, eet hij niet’ waar vroeger ook zo vaak en zo snel naar wordt gewezen kom ik nergens tegen.

Ik geef de Nederlanders die dus lekker zijn eigen spulletjes meeneemt naar zijn vakantiebestemming groot gelijk want genieten dat is ons motto op vakantie! En voor de 1 is dat een boterham met hagelslag en voor de ander een tosti hawai!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten