24 november, 2009

AMM: Australian Mayo Message

Today’s topic: aquarian angel (blue six)

Met de traveltime van Greyhound op mijn schoot lees ik nog even een korte introductie over mijn volgende bestemming met als kop ‘see you in paradise’. Ik ga naar 1 van de meest beautiful places op de wereld; de Whitsunday Islands.

En zo sta ik na 945 kilometer in Airlie Beach, de 2e uitvalbasis. In vergelijking met Hervy Bey is dit heuvelachtige dorpje rijk aan charme van een gezellig centrum, geweldige haven (met hoe kan het natuurlijk anders watertanden boten) en veel accomodatiecomplexen. Ook hier is het zeewater geen zwemwater en is er evenals in Brisbane een lagoon gecreerd waar je een middag heerlijk kunt genieten.

Goed en dan ben ik al even onderweg heb ik mijn planmatigheid verschoven naar al wat meer just-go-with-the-flow en ontdek! En voor mij was de ontdekking voor een goede whitsunday trip niet zo huge. Want ik liep namelijk tegen de schoolies aan. Dat betekent dat een overload aan scholieren en jongeren die alle tentamens hebben gehad en nu vakantie hebben en dat met 1 nationale feestweek inluiden. Het is een spring break van Amerika en met deze temperaturen dagelijks HOT NEWS op TV over deze schoolies. En voor mij betekent dat alle cheap en more-day-trips fully booked of overpriced. Ook door dat mooie zomerweer zullen weinig zeilen uitgaan en maken die overpriced sailing trips dus ook geen sense. Ik kies dan ook voor een geweldige motorboot voor 1 dag met drie hippe en charmante Aussies van boven de 40 als host en goede ervaringen van anderen.
Met een vroege start (value for your money = hele dag trip) vertrekken we naar de lookout point op Tongue Point en is het uitzicht werkelijk breath taking.
Goede snap shots en we gaan voor een Aussie barbie op de Whitsunday Island; het grooste eiland met zo ongelooflijk wit en zacht zand en een uitzicht van helder turquoise water. En do I need to say more dat je op een parelwit strand staat met een bordje in je hand waarop je vis ligt dat tijdens onze rit gevangen, je uitzicht helderwater is en je in gezelschap bent van een leuke en bijzondere nieuwe mensen …
Met een goede bodem racen we op de motorboot lekker door naar Hook Island; montano bay voor snorkelen. Ik als tweede stuurman mocht boven ook even de versnellingspook inzetten, vet! Deze spot is toch wel de beste van de whitsundays voor snorkelen in the Great Barrier Reef; wat 60 kilometer lang is, loopt van Cape York (noord-oost Australie) tot Bundaberg (zuid-oost Australie) en behoort tot 1 van de zeven wereld wonderen. The Great Barrier Reef is werelds grootste reef systeem.

Met eventuele kwallen in vooruitzicht hees ik mezelf in een “stingersuit”. En dat er vanaf mijn gezicht af te lezen is, dat dit pakse zeker niet behoort tot de categorie charmant, fluistert chameur crewlid nog in mijn oor dat Gucci deze speciaal heeft ontworpen, dus staat het me geweldig. Pakske aan, tuf ik even goed in mijn bril zodat mijn glazen niet beslaan, trek ik mijn slippers aan en stop ik mijn luchtpijpje in mijn mond; ik ben klaar voor mijn snorkelexperience.
Ik zie enorme veel visjes, allemaal soorten koraal in verschillende kleuren en vormen en zoveel variaties van zeewier en zelfs een enorme turtel die mij van links inhaalt (vraag me wel af of het een echte Aussie is; niet echt relaxed laidback stijl dat hij me inhaalt en ook nog eens van links).
Na mijn 1,5 uur snorkel experience check ik op de boot nog even de visjes die ik heb gezien en het soort koraal, teveel om op te noemen. Echt een fantastische spot zeg! Met een after dinner chip en drink dobberen we nu lekker nog even over de whitsundays. En rond 6 uur sta ik met een ongelooflijke mooie ervaring rijker op de kade.

Keep on sparkling people,

Keep in mind: ergens wacht er iets ongelooflijks om ontdekt te worden.

I will invite you soon for the AMM 14

Geen opmerkingen:

Een reactie posten