25 augustus, 2010

sparkling moment: mosquitno-bandje

BZZZZZ BZZZZZ. Ken je dat geluid? Het welbekende en ooo zo irritante geluid van een mug. Midden in de nacht uit je bed en lamp aan. Met een versuft hoofd zoekend naar de vliegenmepper en dan die mug. Speurend over de muren wapper ik af en toe met die vliegenmepper (om die mug in beweging te brengen) zodat ik die mug uit kan schakelen. Het jaag instinct komt naar boven en zo mep ik die mug op mijn witte muur plat. Zo! stond ik daar slaapdronken trots op mijn vangst van die nacht. Ik heb je te pakken, mug!
In de volgende seconde van mijn daadkrachtige optreden begon de jeuk op te komen van het resultaat mug en bijt. Betreurt kijk ik naar mijn opgehangen klamboe waar die mug dus blijkbaar toch een opening had gevonden om doorheen te komen en mij zo op vijf verschillende plekken op mijn arm te pakken heeft genomen. En dan is het dus krabben van de jeuk en mer jeuk en meer krabben. Voor de vorm zet ik een kruisje in mijn muggenbult want dat had ik zo van mijn oma vroeger geleerd dat de jeuk dan ophield. Met een geduld van een seconde denk ik dat die muggen van vroeger anders waren want echt helpen deed het niet. Dan toch maar weer even krabben. Tot ik in slaap val! Met een vroege ochtend sprint ik naar de drogist voor een anti-jeuk middeltje om mijn mug&bijt en jeuk&krabben te laten behoren tot die nacht ervoor. Speurend tussen de schappen viel mijn oog op een muggenbandje. Of liever gezegd een anti-muggen bandje. Een bandje dat de geur van citronella afgeeft voor 48 uur (zeker genoeg voor een heerlijke nacht slaap) en zo muggen verjaagt. Mocht die mug toch in de buurt komen dan staat er op het bandje nog even de tekst: "HEY! DON'T BITE ME, PLEASE". Dus ik als activist 'mosquitno' is nu de eigenaar van dit bandje. Vanacht mosquitno!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten