16 augustus, 2010

sparkling moment: koekje & koffie

Het dippen van je koekje in je koffie? Ik denk dan weer aan Parijs, afgelopen herfst, op het terras naast mij een charmante jongeman dat voor zijn werkdag zijn koffie met croissant naar binnen werkt. Het zippen en dippen van het croissant in de koffie; voor mij een niet alledaags gezicht maar voor deze cultuur hetzelfde fenomeen als voor ons het serveren van een koekje bij de koffie. Waarop ik me dan nu bedenk met dit artikel in Idealize, dippen wij ons koekje in de koffie? Wij zijn het land van het serveren van koekje bij de koffie. Met een snelle research kan ik hier zelfs aan toevoegen dat het aantal koekjes vroeger zelfs verschilde waar je koffie dronk. Zo kreeg je in Den Haag 1 koekje bij de koffie, in de rest van Nederland 2 koekjes behalve in Brabant; daar serveerden ze 3 koekjes bij de koffie. Anno 2010 zijn we blijven steken bij de Haagse hoffelijkheid van 1 koekje. Dat nu dus gerust een koek mag zijn. Want nu kun je met koffie ook je kokoskoek en stroopwafel dippen. Mij benieuwen hoe het zal smaken en welke spot deze mok serveert met dan toch wel de belangrijkste vraag; welke koek(je) zullen zij erbij serveren? Ik zip weer even verder van mijn bakkie koffie zoals het is bedoeld; zwart met niets erin of erbij; just coffee, I love it!


bron Idealize

Geen opmerkingen:

Een reactie posten