23 september, 2010

Doorgezaagd bij Hornbach: vrouwenmarketing

Kunnen jullie nog die roze pagina's herinneren in de Gamma? De nieuwe insteek voor ons als vrouwen om die bouwmarkten 'woman proof' te maken ... met een zeker wel succes kwam Karwei met 'Ziezo' magazine en een ontspannen bouwmarkt. Ja daar was ik van onder de indruk en lees ook geregeld dit magazine met afwisseling van die leuke woonblaadjes VT Wonen en 101 Woonideeen. En we konden er misschien wel op wachten want nu komt die enorme Duitse gigant Hornbach; ja die enige echte mannen imperium waar alles groot robuust en vooral gewoon een mannenbouwmarkt is ... met een 'woman-at-work' concept. Zelfs voorzien van merchandise met 'woman clothes' wordt met een door mij vooral toch betiteld 'doorgezaagde vrouwenmarketing' dit concept door Hornbach gepresenteerd.
Een duidelijke toon van humor en cliche resulteert in een over-de-top brochure die als doel zal hebben ons vrouwen te doen bewegen en mobiliseren om uiteindelijk ook onze mouwen op te stropen en onze klusattributen te halen bij Hornbach. Maar ik vraag me toch af of humor en cliche 'ons' vrouwen doet bewegen om die Hornbach nu in work outfits in te stappen. Ik ben ook wel benieuwd naar deel 2 van de campagne want na deze doorgezaagde campagne moeten ze toch weer even doortimmeren naar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten