06 oktober, 2010

zie kansen creeer mogelijkheden #mayo4onemen in de krant

BREDA - Voor Marjolein Denekamp (27) is het vanzelfsprekend. "Ik ben gezegend", zegt ze.

"Ik ben vrij, heb kunnen studeren, kennis kunnen vergaren." Zoveel mensen op de wereld hebben die kans niet gehad. Voor hen wil Bredase Marjolein zich inzetten.

Ze deed dat al. Werkte vrijwillig voor verschillende charitatieve instellingen. Naast haar reguliere werk. "Ik moet de huur betalen." Maar nu? "Nu zag ik voor de zomer een advertentie staan: win je droombaan. Een actie van World of Difference van de Vodafone Foundation. Ik kon een baan winnen als communicatiemedewerker bij OneMen. Inderdaad een droombaan." OneMen is een in Breda gevestigde organisatie. "Wat zo leuk is, is dat zij heel concreet mensen uit de Derde Wereld helpt die zelf met iets zijn begonnen. Het gaat om eenvoudige zaken die een enorm verschil maken. Zo kan OneMen een motorfiets geven die een leraar in staat stelt van dorp naar dorp te rijden, zodat hij meer kinderen les kan geven."

Onderwijs is sowieso erg belangrijk, vindt Marjolein: "Als je jezelf ontwikkelt, ontwikkel je ook de wereld. Mijn motto is: zie kansen, creëer mogelijkheden."

Die kansen zag Marjolein ook voor zichzelf, bij het lezen van de advertentie. "Die baan wil ik, dacht ik." Maar: "Om te winnen moest ik zoveel mogelijk stemmen verwerven." En dus: "Ben ik aan de slag gegaan. Twitter, LinkedIn, Facebook. Alle social community's op internet ben ik opgegaan." Verder plakte ze post-its in treincoupés en op fietszadels. En ze maakte YouTube-filmpjes.




Het werkte, ze haalde veel stemmen binnen. "Ik ben uiteindelijk, na een gesprek met OneMen, bij de vijf finalisten gekomen." Die vijf strijden donderdag in Amsterdam in de MTV-studio om de baan. Een groot festijn. Want naast OneMen zijn er nog vier charitatieve instellingen waarvoor Vodafone een medewerker betaalt. Ook voor die banen zijn elk vijf finalisten. Per organisatie is trouwens 50.000 euro beschikbaar. Genoeg voor een jaarsalaris en (reis)kosten. Wint Marjolein, dan weet ze nu al wat ze wil bereiken: "Ik wil dat zoveel mogelijk mensen straks de positieve kracht van de OneMen-pioniers kennen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten