26 juni, 2009

De term probleemeigenaar

Afgelopen woensdag was ik op een congres van Creatieve Marktplaats; een bijeenkomst georganiseerd vanuit Colin; leerbedrijf van de NHTV. Een inspirerende middag kan ik wel zeggen. Bij binnenkomst ontving ik al een leuke innoverende badge; badge2match dat begint te kleuren en piepen als ik met een persoon in een straal van 5 meter een match heb en zo breekt het ijs tussen mij en persoon x want we kleuren allebei geel. Naast de leukigheid van zo'n nieuwe gadget op dit event is het natuurlijk wel een zeer effectieve manier om in direct contact te komen met interessante mensen! De middag stond daarnaast ook in het teken van een brainstormsessie dat werd geleid door Imagineering studenten. Alvorens we hieraan begonnen gaf de docent van deze groep studenten een korte introductie waarin veelvuldig 'probleemeigenaar' werd benoemd! En is deze term vanuit de NHTV naar mijzelf al langs 3 werkgevers gerold die deze term allen gebruiken en toepassen; met trots zal ik probleemeigenaar bij mijn nieuwe station ook weer presenteren!

Voor diegene die benieuwd zijn naar probleemeigenaar; een probleemeigenaar is niets meer dan een student of professional die verantwoordelijk is voor een bepaald project of gedeelte van een project waar hij/zij dus verantwoording over moet en kan afdragen aan projectmedewerkers, leidinggevende/docent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten