27 juli, 2009

Crocs redder: Clooney?


Dat ze bij Crocs wat moeten doen om het merk staande te houden daar zijn ze zich meer dan bewust van. Crocs zit in zware financiele problemen. Behulpzaam en galant dat het merk George Clooney is zal hij Cros gaan helpen. Ja we lezen het goed: de gentlemen himself, de man die Nespresso ‘what else’ visueel heeft geladen, verruilt de Italiaanse leest voor Crocs.

Met die goede stootbumpers van Cros stoten hier maar weer eens onze tenen tegen de maakbaarheid van commercie van merken. Nemen we de merken Crocs en Clooney onder de loep dan is het voor beide merken geen verrijking dat zij elkaar gaan versterken maar eerder een twijfel aan de geloofwaardigheid van deze merken. George is een merk van stijl, elegantie, A-klasse en een hoog mannelijk sex-appeal. En Crocs; sportief, down-to-earth, toegankelijk en comfortabel.

In plaats van de man in maatpak van Nespresso zie ik juist de familie Pitt; Brad & Angelina met kids als ‘redders’ voor het merk Crocs voor mij. De merken Brad & Jolie en uiteraard ‘familie Pitt totaal’ zijn samen en afzonderlijk ongelooflijk sterk dat het Crocs kan helpen om de diversiteit in de productenrange te laten zien. En met de casual looks van Pitt, Jolie & gezin doet het ons geloven dat zij het merk Cros omarmen in het dagelijks leven.

Ik hoop voor George dat hij zijn tenen niet zo zal bezeren, hopelijk ontvangt hij een mooi exemplaar Crocs om dat tegen te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten