21 augustus, 2009

KLM gaat etensresten gebruiken voor nieuwe energie


Wekelijks ontvang ik de groene nieuwsbrief 'De Betere Wereld' en zo las ik het geweldige artikel waarin KLM haar etensresten gaat gebruiken voor warmte- en energiewinning. Het gaat hier om vooral de etensresten van de vliegtuigmaaltijden. KLM wil graag haar pioniersrol in de luchtvaart vervullen en binnen verantwoord ondernemen streven naar 'smart leadership'.
Ik vraag me nu af vanuit wel oogpunt KLM dit initiatief heeft bekeken. Menig passagier eet namelijk zijn bord niet leeg in het vliegtuig. De rating smaak en lekker scoort gewoon lager alhoewel er 'niets mis is' met het eten.
Dit initiatief is voor ons als passagiers dan ook een geruststellende gedachte dat als wij onze bordjes niet leegeten wij bijdragen aan de energie/warmte winning van KLM. Want zo vormen onze restjes de voedingsbron van dit alles. En verdwijnt ons schuldgevoel (in het niet leeg eten van onze bordjes; wat volgens mij toch wel iedereen van huis uit heeft meegekregen) en kunnen we heerlijk smaakvol eten wat we lekker vinden! Ik ben dan ook benieuwd hoe de KLM zijn passagiers gaat 'belonen'.

Ik zal in ieder geval bij mijn volgende vlucht met veel toewijding mijn etensrestjes terug geven aan de stewardess en dat vormt mijn voedingsbron voor onze energiewinning.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten