27 augustus, 2009

Restaurant week: goede PR voor je restaurant!

Restaurantweek is een waar fenomeen in Amsterdam. Jaarlijks heb ik dan weer mijn vriendinnetjes aan de telefoon die dan fietsend in die week van hotspot naar hotspot gaan om iedere avond te mogen genieten van een 3-gangen diner voor 25 euro. En kritisch dat we zijn bepalen we dan aan verwachtingen en delivery of hun bijdrage aan de week goed is voor hun PR.

Natuurlijk is de restaurantweek niet alleen in Amsterdam (duh), daar kwam ik dus gisterenavond achter dat ook ons Breda mee doet (restaurant week is nationaal, goed om te weten dus). Dus zo ben ik gisterenavond direct langs mijn restaurant gegaan waar ik altijd al eens wilde eten. Dat is dan een restaurant waar je altijd voorbij loopt en bedenkt dat je bij een heel erg speciale gelegenheid toch een keer daar wilt eten omdat je zo benieuwd bent hoe het ervan binnen uitziet en hoe het eten je zal smaken.
It was my lucky woensdagavond want zo nam ik om 8 uur plaats in een goed zittende stoel aan een mooi bedekte tafel bij Chocolat. Ik liet me ogen even gaan door het goed bezette restaurant; concept is goed doorgevoerd en afgewerkt met duidelijk oog voor detail. Dat naast de ambiance, de goede service van de obers (in detail werd elke gang in goede rust toegelicht en werd de wijn 'in time' bijgeschonken), de presentatie van de gangen (de mooi opgemaakte borden), het 3-gangen menu ook nog eens voortreffelijk smaakte kan ik wel stellen dat voor dit restaurant deze week een zeer goede PR is.

Ik heb nog wel een verbeterpuntje (als ik dan toch even op mijn recensie-stoel zit); het licht of eigenlijk het ontbreken aan licht, het restaurant was vrij donker en ik vond het het licht wel meer mocht schijnen. Dus iets meer wattage in de lampen zou top zijn.

Mijn eindoordeel:
Het licht was voor mij geen show-stopper dat mijn experience die avond voldeed aan mijn verwachting en zelfs met een plus bestempeld wordt want zo zal ik dit resaurant zeker eens aanraden (voor een volgend restaurantweek of dat speciale moment dat nog mag komen).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten