11 september, 2009

Let it out

Vanmorgen stond ik naast mijn bed met een enorm zwaar hoofd, verstopte neus, trillende benen en een temperatuur gevoel alsof ik midden in de winter buiten stond. Voor de zekerheid doe ik nog even de ultieme test met een paar keer slikken (pijnlijk) en voel ik mijn klieren in mijn hals (opgezet) en zuchtend snuit ik mijn neus: vandaag ben ik officieel verkouden.
Speurend in mijn huis op zoek naar zakdoeken, bedenk ik me alvast wat ik aan moet als ik zo naar de AH ga om die zakdoeken te halen, want ik ben een "dagjes mens" en een voorraad heb ik dus ook niet. Ik hijs mezelf in een broek, trek mijn t-shirt, trui en sjaal aan, mijn laarzen en ook nog mijn jas, het is per slot van rekening bij mij intern winter. Met mijn wc rol in de tas stap ik de AH binnen. Ik ben nog niet de poortjes doorgelopen of ik sta alweer erg charmant mijn neus te snuiten in mijn meegenomen wc papier. Goed voor die charmantheid ben ik mijn bed niet uitgestapt en een leuk en sociaal praatje met die jongen van de groente afdeling of die leuke man in pak die mij passeert sta ik nu ook niet voor in de supermarkt dus ik haast me dan ook meteen naar de zakdoeken afdeling. Ik snap dan ook even niet waarom deze jongen van de groente nu net uitgerekend vandaag heel vriendelijk goedemorgen zegt en die man in pak iets te aardig glimlacht en mij nakijkt (keek stiekem namelijk ook even om). Vandaag ben ik namelijk verkouden en dat betekent dat dit niet mijn dag is, mannen. Mijn interesses liggen momenteel in een ander vakgebied; kies ik zakdoeken, tissues, extra sterk, extra zacht. Ik koop in ieder geval Kleenex (brand freak dat ik ben) maar ik vertrouw en geloof dat Kleenex mij deze verkoudheid kan verzachten (hoe goed is dit merk dus ook weer gepositioneerd). Ik check nog even mijn neus status in de spiegel tussen de shampoo's en zie al een schrale en rode neus opkomen. Ik heb dus overduidelijk extra zacht nodig, het is namelijk pas mijn eerste dag. Het wordt de Kleenex balsam optie die voorkomt namelijk een rode en schrale neus bij verkoudheid, en dat was precies wat ik zocht. Ik loop de AH uit met mijn 2 boxen en voordat ik mijn fiets op stap snuit ik mijn neus dit keer in mijn Kleenex balsam (Kleenex zegt niet voor niets 'let it out'). Ik pak mijn fiets en zie voor mij die leuke man in pak nog net niet zijn auto instappen wanneer hij roept 'beterschap'. Ik lach en zeg 'dank je wel'; Kleenex balsam inderdaad voelbaar zachter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten