09 september, 2009

De tip voor deze duurzame dag: Hema regenjas

Hoe leuk zijn de Hema foldertjes? Ik kijk altijd uit naar de nieuwe foldertjes van de Hema want werkelijk waar die foldertjes zijn altijd zoooo leuk en zoo goed gedaan (net als de commercials). Het merk Hema behoort ook zeker wel tot 1 van mijn favoriete merken.
De Hema blijft mij ook altijd weer verrassen. Zo hielden zij dit jaar een ontwerp wedstrijd met als thema 'oud is nieuw'; maak van een bestaand Hema product een nieuw Hema product. Het winnende product in de categorie mode is een echte Hema regenjas geworden kan ik wel zeggen. De ontwerperster heeft zich namelijk laten inspireren door de Hema foldertjes (die zij altijd zonde vond om weg te gooien; jaaa flink schuddend knik ik mee). De Hema folders zijn recycled tot een water- en vuilafstotend materiaal en zo is het resultaat een fleurig trenchcoat regenjas: echt Hema!



Vandaag is het de dag van de duurzaamheid: 09 09 09 en voor mij is deze creatieve kleurijk ontwerp van 1 van mijn favoriete merken de absolute tip van de dag!


Ps. in de Openbare Bibliotheek Amsterdam is dit ontwerp met de andere inzendingen en een selectie van de producten van Return to Sender, Hema in samenwerking met Het Rijksmuseum, Jip en Janneke en ‘vintage’ Hemaproducten te zien tot en met 31 oktober 2009.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten