29 oktober, 2009

AMM: Australian Mayo Message

Say hello, wave goodbye (David Gray)

Het is je vertrekdag en dat is dus ook je afscheid nemen dag. Een groep hug met je ouders en zusjes, een hele dikke kus veeg je toch even je traan weg bij dit afscheid. Dat je na het inchecken en douane controle wederom weer naar je zakdoek grijpt is de charme van afscheid nemen zal ik maar zeggen. Want dat wat ik achterlaat zal er altijd zijn, waar ik ook ben!
En je kunt ook niet blijven snotteren want je gaat 24 uur reizen dus daar knap je ook niet echt niet op. Zo stap ik even Starbucks binnen voor een goed koffie moment en slenter ik de windows van de winkeltjes af, lees ik alvast even mijn boekje over Sydney en loop ik al lezend richting mijn gate. Klaar voor start steeg het vliegtuig op naar Londen en voor ik het wist zat ik al gesnoerd klaar voor de landing. Met een shuttle bus door naar je overstap. We hebben een overstap van 1,5 uur, best wel lang dacht ik zo.
Gelukkig voor mij want mijn bagage werd eruit gehaald bij de controle. Ik had namelijk een mes bij me. Nou ja een mes. Ik droeg een SWISS creditcard bij me met wat attributen erin. Totaal niet aan gedacht en zelfs al door 4 controles gegaan en in London was het dus niet goed. Resulteert wel dat zelfs je WC ROL langs de detector gaat en je Sudoka puzzelboekje uitgeplozen werd. Ik mocht mijn tas wel weer zelf inpakken waarna ik me dus zelfs nog moest haasten voor de volgende shuttle bus naar mijn vliegtuig. Met mijn Australische tijd al op mijn horloge ging ik de nacht in richting Hong Kong.
In HK moest ik toch het vliegtuig uit, verbaast dat ik was aangezien ik op mijn ticket maar 1 overstap had. Wat ook betekende dat de datum van mijn 3e ticket (HK – Sydney) niet goed was. Met een sticker op mijn borst ‘Sydney transit’ stond ik samen met het handjevol andere Nederlanders bij de balie van Virgin voor een nieuw ticket. En ook zo haalde ik deze overstap ook maar weer net. Ik kon mijn schoonheidsslaapje weer vervolgen en kwam ‘smorgens aan in Sydney.
Eenmaal uit het vliegtuig meteen even de toilet ingedoken voor een make-up, lipglossje, schoon t-shirt en parfum. Ik ben er klaar voor! Hups die tas van de band. Lekker 15 kilo op je rug en met een airport busje naar je hostel. Bij de incheck balie vroeg de surf dude how was your flight? Ik antwoord (waar belofte schuld maakt, zusjes) ‘fabolous’.

Na een snelle douche en schone kleding pak ik het ritme van de dag even op. En zo sta ik nog even niet beseffend te staren naar het Opera House en de Harbour Bridge.
‘s Avonds eet ik met Marjet geweldige sushi aan een lopende sushi bar.

Aussie weetje: Ze rijden hier links. Dus dat betekent ook met oversteken net de andere kant opkijken ;-)

Keep on sparkling people,

Keep in mind: smile and the world smiles back at you.

I will invite you soon for the AMM 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten