13 oktober, 2009

van een goed idee naar een beter concept en logische output

Een creatieve dinsdagavond betekent met 2 mooie inspiratiebronnen de kroeg in. Op tafel verse muntthee, de ideeënbus en de vragenlijst met ieder een mooie studenten pen (good old times) om even op dokter handschrift wijze wat te noteren. We zijn er klaar voor en starten onze sessie om gewoon eens even terug te gaan waar het begon. Dat goede idee; waarom was dat ook alweer een goed idee. Dat concept; wat was dat concept nu ook alweer? En wie is dat concept eigenlijk? Wat is zijn positie en waar staat hijzelf en geeft hem een toegevoegde waarde in de wereld? Wat belooft dat concept aan dat groepje mensen waar we het maar elke keer over hebben? In de flow van creativiteit en enthousiasme komen we geregeld op een mooi zijspoor van andere mooie concepten, initiatieven en producten wat ons weer stof geeft voor het spiegelen. En na die tweede ronde met een glas rode wijn, buigen we ons over die uitwerking; die logische output. We eindigen vanuit kansen in een mooie lijst met mogelijkheden! En zoals altijd slaat de klok sneller dat uur dat we hadden verwacht dus sprongen we op de fiets, lekker de frisse lucht in om even ons hoofd weer leeg te maken voor een goede nachtrust! Bedankt, inspiratiebronnen. Ik kijk uit naar de volgende internationale sessie via e-mail (ik voel nu al een afstand ...)

Tell me and I will forget.
Show me and I may remember.
Involve me and I will understand!
Confucius

1 opmerking:

  1. Nu snap ik ook waarom jij zulke mooie lange teksten kunt schrijven...na een avondje met je aan de wijn! Merci Mayo, Guido

    BeantwoordenVerwijderen