04 november, 2009

AMM: Australian Mayo Message

Today's topic: Midzomernacht (Blof)

Vanacht de charme van een mixed dorm ervaren met een enorm mannelijke Duitse bradwurst die het gehele regenwoud om zaagt in zijn slaap.
Mijn onderbuurman houdt het na 6 keer porren ook maar voor gezien. In mijn verwoede poging om mijn ipod te pakken schud ik ook nog even aan het bed, gewoon geen beweging in te krijgen. Dus de volume knop van mijn iPod voluit en met de beats van Hed Kandi val ik eindelijk in slaap.
Met de zoomende wekker om 8 uur ben ik ready, set & go voor deze dag. Ik ga namelijk naar Manly Beach met Daan (Nederlandse jongen uit het vliegtuig).
Manly is een welbekend surfstrandje in de top 10 van Sydney die je na een half uurtje op de ferry bereikt. Een hot spot was het zeker dus verder dan de zon aanbidden, pootje baden, vooral veel smeren om niet te verbranden waren de usp's van mayo & manly.

Na deze zonmiddag stap ik wederom op de ferry en daarna de trein om vanvond met Tho (vriend van Jess uit Sydney) een hapje te gaan eten. Om wel even fabolous voor de avond te komen schud ik mijn tas even zand vrij, scrub ik al het overige zand van mijn benen, snelle kam door mijn haar, lipgloss op en natuurlijk mijn Biotherm Energy; ready to take off! Op mijn weg naar de ferry passeer ik een ouder echtpaar die wel heel goed op elkaar zijn ingespeeld in hun burberry outfits; zo draagt zij het geruite blousje en hij een effen t-shirt met de ruitjes op de schouders. Het outfit wordt bij beide afgemaakt met de keuze voor dezelfde riem.
En dat je door anderen geïnspireerd raakt laat de Amerikaanse dame naast mij zien op de ferry door haar paraplu in te zetten als vergroot zonnehoed.

Even voor 7en sta ik op Central Station/Elizabeth Str waar de Sydneysiders all dressed up mij passeren. Naast een peloton aan mannen in pak, passeren de vrouwen in 'Karen Millen' jurkjes en hoge (soms te hoge) hakken mij. Het is namelijk vandaag Melbourne Cup. De Ascott van London zeg maar. Een hoog 'sjieke poezen' gehalte met hoeden en haarband franjes en broches.

Om in de wereld van 'sjieke poezen' te blijven neemt Tho mij mee naar Surry Hills. Je kunt hier zelfs Russel Crowe spotten (voor mij bleef het bij een limousine met John Doe). We eten in een fantastisch Italiaans restaurant waarna Tho me even in zijn Jeep (zo eentje als Ken van Barbie) Sydney by night laat zien. Via Anzic Bridge voor een geweldige skyline naar de beste skyline spot van de stad: mrs maquires point. Vanaf dit punt zie je de Oprah House, Harbour Bridge en de totale skyline. Op wat geritsel van de eekhoorns begeven we ons in een muisstile omgeving in deze wereldstad en eindigt zo deze mooie zomerse dag in Sydney!
Keep on sparkling,
Keep in mind: het geheim van geluk is vrijheid. Het geheim van vrijheid is lef.

Aussie weetjes: in Manly willen ze stimuleren dat we het water uit de kraan gebruiken en afval van lege flesjes water verminderen. Resultaat: refill points waar je jouw flesje water kunt vullen met filtered water.
Een retourticket voor trein/ferry is niet goedkoper dan een enkeltje. Het is gewoon 2x een enkeltje.

Keep on sparkling people,

I will invite you soon for the AMM 7.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten