02 november, 2009

AMM: Australian Mayo Message

Today's topic: who says (john mayer)

Verander je positie and kijk om je heen; a whole new view!
Met een zoomende wekker om half 9 vanmorgen was het voor mij tijd om mijn backpack weer in te pakken en voor even 3 nachtjes in een ander hostel te gaan slapen. Ik was wel benieuwd naar die Aussei tip van La Vache: woodduck backpackers hostel.
Mijn tas volgepakt, rits dicht en niets meer aan doen. Op mijn rug en voor mij mijn kleinere tas met alle spullen die niet meer in de backpack paste met de bus naar het hostel. Nou ja dat dacht ik, alleen bleek zo even dat er geen bus dichtbij kwam dus moest ik een ‘stukje’ lopen. Zeg maar gerust even twee blokken met wat gewicht op je schouders was ik blij dat ik het hostel had gevonden en mijn spullen in een locker kon gooien (inchecken kon pas ‘smiddags). Dus een verlichte ochtendwandeling door een nieuwe wijk; woolloomooloo (leuk scrabble woord); langs de werf loop ik via Harry’s café richting de mcElhone stairs omhoog (weer klimmen) richting de art deco appartementen in Victoriaanse stijl door Challis Av en begeef ik me in Little Italy. Waar de geur van de pasta en heerlijke koffie me al tegemoet komt, bestel ik een daily special bij Spring Espresso. Even een orientatie moment pak ik mijn Sydney boekje erbij en lees ik dat dit tentje het tentje van Little Italy is om gezien en gezien te worden. Dus even met mijn schouders naar achteren, mijn haren opnieuw in mijn clip, doe ik snel mijn boekje in mijn tas en geniet ik als local van de koffie (smaakt lekker hoor).

Na mijn koffie loop ik via King Cross naar mijn hostel. Dit is het uitgaangsgebied met wel wat cheap uitziende cafes en bars en waar ik voor het eerst ook veel zwervers en sexshops tegenkom.

Op de rooftop van dit hostel geniet ik van mijn lunch en pak ik mijn spullen voor de middagwandeling naar de Botencial Gardens naar Mrs. Macquries Point (mooi uitkijkpunt over Sydney). In de Botencial Gardens staat een enorme ‘wish boom’ waar je een rondje omheen moet lopen en een wens mag doen. Dus zo gezegd liep ik een rondje om de boom en deed ik wens. Spanned of ie uitkomt ☺
De Botencial Gardens zijn bij jong en oud erg geliefd; zo loopt het ouder publiek de fauna af lezend op de bordjes en geniet het jonger publiek van de enorme gazonnnen met picknicks, boekjes of gewoon een middag dut moment. Ik kies een enorme boom uit waar ik even de rust pak. De schaduw is heerlijk! Om je heen hoor je alleen maar het water en wat vogels en rent die sportieve Sydneysider je voorbij.
Dat het nog vroeg in het seizoen is merk je wel dat de zon al snel verdiwijnt achter de wolken hier in de stad. Met een frissere bries loop ik richting de supermarkt voor een diner in het hostel. Samen met een paar andere reisgenoten zitten we op de rooftop aan picknick tafels te genieten hoe de avond valt in Sydney terwijl nu net in Nederland de dag begint.

Aussie weetje(s): in de supermarkt staan geen rijen bij de kassa’s maar voor de kassa. En de cassier(e) stopt jouw boodschappen in de tas. Wat een service.


Keep on sparkling people,

Keep in mind: live your life to the max!

I will invite you soon for the AMM 6.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten