02 januari, 2010

AMM: Australian Mayo Message

Today’s topic: HAPPY NEW YEAR - ABBA

De biggest happening van het jaar is toch altijd wel de laatste dag, het moment van de ‘party’ even voor klokslag 12 uur en natuurlijk erna. Al ver voor kerstmis valt het moment met het welbekende vraagstuk ‘wat gaan we doen met nieuwjaar?’. De beslissing en mogelijkheden afwegen is altijd een eikpunt voor discussie, afwegen van opties en dan uieindelijk uitkijken naar je keuze en de dag natuurlijk.
Halverwege mijn trip werd mijn NY locatie vastgezet op ‘Sydney’. En natuurlijk wilde ik daar ook maar al te graag zijn om Oud&Nieuw te mogen vieren. En na locatie komt de party; dat werd een prive feestje van 20 mensen met het thema ‘wit’ in een appartement met een een balkon aan de linkerzijde van de Harbour Bridge met uitzicht op het vuurwerk.

Met het thema party in vooruitzicht mocht ik de laatste dag van 2009 nog even SHOPPEN! In de afgelopen maanden van mijn reis (slechts 2) heb ik me ‘ingehouden’ aan die verleiding. Voor een doeltreffende missie koos ik voor een enorme shoppingmall waar ik ook nog even met mijn neus in de boter viel door het uitverkoopmmoment. Me even totaal niet gerealiseerd hoeveel shops er in een mall kunnen, wist ik totaal niet waar ik moest beginnen. Alsof ik even het shoppen was verleerd stond ik midden in de mall maar om me heen te turen naar al die aantrekkelijke etalages. Je moet je voorstellen dat je een kind in een onbekende snoepwinkel zet en dan uit al die kleurige en fleurige lollies eentje mag kiezen; dat is gewoon niet te doen!
Je zoekt dan naar de beste lollie; misschien wel de grootste, die met de meeste kleurtjes of eentje met iets extra’s zoals knetters, kortom je gaat selecteren. Ik zocht een witte jurk die ik nog vaker aan kon (investeringstechnisch interessant) en eentje die dus ook mee kon in mijn backpack (modelletjes met ijzer bhtjes, korsetjes, tulle dus niet). Mijn uiteindelijke keuze kreeg meer iets weg van ‘wie is het’ spelletje; 5 jurken in optie. Als twijfelaar was mijn redding de tijd want het volgende keuze moment stond samen met mijn mede party-ganger Jen op het programma; alcoholische versnaperingen en hapjes voor de party.
Aan de andere kant van de stad stonden wij in de drukst bezochte winkel van deze dag; liquoir store. De keuze voor mij was hier al heel snel gemaakt; de nummer 1 sparkling wine van Australie; YELLOWGLEN! Jen mocht nog even tussen de koeling gedrukt wat etiketjes van de rode wijn bekijken voordat zij ook omwille van tijd haar keuze maakte. Bepakt en bezakt met een jurkje, wijn en versnaperingen gingen wij naar onze party.
Onze eerste toast moment in de volle zonnneschijn om 8 uur met gezellige en leuke mensen varierend tot de incrowed van Sydney, visitors, tourists en spontane passanten; genaamd de buren was dit onze party crowd.
Voor we het wisten stonden we op het balkon al te kijken naar het vuurwerk van 9 uur. Een voorproefje voor ons, is dit het vuurwerkmoment voor de families; de kinderen. En dat is echt werkelijk waar fantastisch als ouders die nu met nog enthousiaste en energierijke kindjes vuurwerk staan te kijken in plaats van halfslapende of jengelende kids die zijn wakker gemaakt of zijn opgebleven om een glimp te mogen zien van het vuurwerk. Met de blijdschap van onze Chinese kinder buren zou ik volgend jaar in Nederland dit initiatief graag willen voortzetten.

In het party ruis heb ik nog nooit zo snel in 3 seconden afgeteld voor 12 uur. Een moment dat je daarna dus en enorm vuurwerk spektakel ziet vanaf een balkon in Sydney en weet dat het hier nu 1 januari 2010 is, een nieuw jaar. En daar aan de andere kant van de wereld jouw familie en vrienden nog 10 uur achterlopen, is dit moment een film dat aan je voorbij gaat alsof je een figurant bent zonder tekst of actie maar gewoon ruimte vult in de mission impossible film part 4. De show gaat aan je voorbij en voor je het echt weer beseft start de muziek weer uit het B&O systeem en hebben de champagneflessen plaatsgemaakt voor een refill met YellowGlen. Happy New Year Sydney, heappy new year to you all. Wish you a sparkling new year, may your wishes come true, live your life to the max. Lampje uit om 5 uur en de wakker aan om 10 uur; Happy New Year Holland; my friends en famliie; wish you all the best and everything you dream of and for may come true in this new year.

The AMM 23 is just posted as well.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten