08 november, 2009

AMM: Australian Mayo Message

Today’s topic: one world (bob marley)

The weather is terrible, lucky you that you’re going to Byron Bay! Zo neem ik afscheid van mijn Harbour Bridge Hostel in Sydney.

Bag pakken en naar Byron Bay. In plaats van onze road trip gaan we voor de bus. De kosten van een autorit rezen de pan uit dus we could save a lot of money to go by bus.
En zo stapte ik om 7 uur in de avond samen met de girls (Annelies en Melanie; reisvriendinnetjes van Marjet) de bus voor 12 uur. Heerlijk zo’n bustrip met een dejavu aan die Salou reis toen ik achttien was en voor het eerst met vriendinnetjes de landgrens overging en mijn Praag ritje tijdens mijn studententijd waarna ik het toch echt had afgesworen zit ik dus 18! Jaar later weer in de bus. Ik heb nu wel het ‘geluk’ dat ik me over twee stoelen mag worstelen.
En na 945 kilometer, 12 uur verder op de klok en een ongelooflijk gare modus ben ik in Byron Bay gearriveerd. Byron Bay is de promised bestemming, het hippie paradijs van de oostkust; laid back style in oversized kleding, rasta kapsels, gitaar muziek, joints, surfing, een budda bar en vooral veel bijzondere zonnebrillen (naast dat Ray Ban mayfar erg populair is, kennen ze hier ook ‘maja de bij’ brillen). De beste hostel voor deze hippie paradijs beleving is Arts Factory; een soort Melrose Place in hippieland. De hele sfeer staat op love, peace, wisdom, friendship. Met maar liefst 5 verschillende afvalbakken, request voor 5 minuten douche, je lamp niet onnodig aanhouden of de kraan laten lopen tijdens het tanden poetsen proberen ze hier ook een bijdrage te leveren aan your carbon footprint. We slapen in een enorme wigwam tent en dat betekent dat we lekker gaan kamperen voor dit weekend! De huisdieren hier zijn hagedissen, kaloenen en enkele kakkerlakken die de girls (voor de Engelsen) even een verhoogd piepstemmetje na ontdekking.

Bij aankomst kwamen de tropische regen emmers nog altijd uit de lucht. De volgende morgen werden we gewekt met een geweldige zonneschijn en was de muffe lucht, plakkerige banken binnen en modder verdwenen.
Samen met de girls; Melanie, Annelies en Marjet, gaan we naar Byron Lighthouse. Dit is de hot spot van Byron en deze vuurturen ligt op het meest oosterlijke punt van Byron Bay. Via main beach, clarkes beach, watego’s beach komen onze zware benen aan bij de ligthouse. Heeriljk om je even voor deze eeuwenoude vuurtoren 2 uur in het zweet te lopen, zoveel moeite doen we nog niets eens voor die prins op het witte paard. Wat een top dag voor dit lighthouse dus ;-)

Die middag lekker op het strand gelegen en net voor 6 uur nog even de happy hour van de Budda Bar gered, wat betekende 2 bier voor 5 dollar. In mijn strand outfit bestelde ik totaal underdressed een sparkling wine (soort prosecco) voor slechts 5 dollar! Ik was dus helemaal in mijn bubbels met dit drankje. Met een extra bestelling fries hadden we een great time after beach day!

Op deze zondag staat ‘sun’ in mijn BABY-G en totally fits the day! De girls gaan met een jim adventure tour naar Nimbin waarbij de ingredienten bier en joints op de lijst staan en ik dus zo maar even besluit om lekker mijn eigen tour in te zetten richting main beach; bijkleur sessie. Heb namelijk een charmant afrdruk van gisteren.
Onder de muzikale klanken van een tweetal enthousiaste gitaar spelers doezelt deze middag heerlijk voorbij.
For me I would say; Byron Bay is wicked!


Aussie weetje: voor je surfplank hebben ze hier geweldig systeem voor op je fiets, een soort bagagedrager. Echt cool!!!

Keep on sparkling people,

Keep in mind: smile and the world smiles back at you

I will invite you soon for the AMM 9.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten