08 augustus, 2009

verstoppertje spelen volgens generatie kpn

Ik ben geboren in de jaren 80 waarin we na schooltijd buiten speelden met knikkers, elastiek spelletjes, touwtje springen, tikkertje en natuurlijk verstoppertje! Wie niet weg is wordt gezien en ik tel tot 10 of soms 15. Hoe we daarbij kwamen geen idee. Ik denk dat we dat deden zodat je meer tijd had om een goede plekje te zoeken. Je werd verdomd creatief met dat verstoppen en nog lenig ook want goede verstop-spots waren schaars.
Diegene die je moest zoeken rende en zocht dan ook wat af hoor, je was toch altijd wel de sjaak of pineut als je de 'zoeker' was.
Dat is vanaf nu dus verleden tijd; welkom generatie KPN! Vanaf nu traced onze 'zoeker' ons met onze ringtones. Dus ben je vergeten je telefoon uit te zetten dan ben je erbij. Wat een easy job voor onze zoeker; even met je ene hand je mobiel bedienen met de speed dail nummers van je groepje en met je andere hand op de boom voor het 'buuten'.



Misschien ben ik nu dan nog van de oude stempel (met een kwart eeuw op de teller) want ik speel met familie partijtjes nog graag verstoppertje alleen dan wel old-school dus. De mobieltjes in de broekzak worden namelijk eventjes aan oma of opa gegeven zodat wij voluit kunnen rennen. Het is namelijk zo irritant, a-relaxed en onhandig zo'n ding in je broekzak, aldus de generatie van de KPN Swing modellen. Ik kan nu ook alweer uitkijken naar het volgende familie verstoppertjes festijn, old school dan wel he?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten