21 september, 2009

Dan denk ik aan Brabant



Dan denk je aan Brabant. Dat is de slogan, die deel uit maakt van de nieuwe marketingstrategie van de provincie Brabant. De zin is gebaseerd op een lied van Guus Meeuwis. Mijn visie:

Noord Brabant; warm, gezelligheid, nijverheid. Postiviteit alom met een grote smile ben ik een trotse import Brabander in Breda en zing heel graag met Guus mee om al die redenenen dat wij aan Brabant denken.
Maar helaas is deze sticker geen verrijking van mijn Brabantse gevoel, integendeel. De kracht van de afkorting NB met pay-off doet afbreuk aan de kracht van het merk 'Noord Brabant'.
Met de pay-off 'dan denk ik aan Brabant' kan het merk Noord Brabant juist het gevoel invulling geven van haar regio maar dan zou ik graag een sticker willen met Noord Brabant; dan denk ik aan Brabant. Ofwel kies een aantal waarden <> waarmee je het merk op de kaart wil zetten en maak een aantal verschillende stickers. Met trots kan elke Brabander zijn 'eigen' gevoel aan dan denk ik aan Brabant geven.
Dan geloof ik zeker in de kracht van de pay-off; een goed idee of pay-off dan nog die uitvoering ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten