01 november, 2009

AMM: Australian Mayo Message

Today's topic: Good morning (John Legend)

Heerlijk uitgeslapen word ik wakker en zie ik een stralende blauwe lucht met een mooie ochtendzon door de gordijnen van ons hostel! Ik kijk op mijn horloge en zie ‘sun’; it’s Sunday ☺
Bij de supermarkt koop ik naast mijn kiwi’s nog even een 10 ritten buskaart (get 10 pay 8) en stap ik op de bus naar Bondi Beach. Na driekwartier busrit loop ik met de massa menigte mee richting Sea Sculpture by Sea. Dit is een jaarlijks event op Bondi Beach waarbij kunstwerken langs de kust worden getoond. Je loopt dus als het ware in een toeristenstroom langs de kust met je camera om je nek langs de vele bijzondere kunstwerken. Wel opvallend is dat ik om me heen enkel Amerikaans/Engels hoor afgewisseld met Duits. Na dit culture hoogtepunt verander ik mijn koers richting strand. Ik schuif nog even aan de in rij van Boost; een goedlopende juice bar want ik sta bijna op de straat zolang de rij is. Met de no worries mate gedachte sta ik te wachten en ben ik zelfs verbaast als ik mijn bestelling al mag zeggen; ‘immunity juice’. Met de sarong op het witte zand, mijn bikini aan, zonnebrand gesmeerd, ipod aan, lonely planet open, smaakt de juice heerlijk en begeef ik me de gehele middag in die laid back status.

Aussie weetje(s): in Sydney wonen ongelooflijk veel Aziaten en wonen er zelfs meer 34 nationaliteiten. De Aziatische toeristen zijn er dan ook volop. En dient de paraplu bij regen als bescherming zo is dit item ook een graag gebruikt assecoires bij de zon. De Aussie girls hier lijken erg veel op de girls uit de Hills; goed voor de modetrends van deze zomerstreek; Ray Ban wayfer in het rood doet het goed, haarbandjes (op de normale manier) en flat sandaaltjes met riempjes en bandjes. Qua bikini trend is het een broekje net over je bilspleet wat er bij sommige helaas iets minder flateus uitziet (waarbij de Engelse toerist deze trends misschien ook niet moet oppakken …)

De strand dag sluit ik af met een gezellig diner met Marjet en Melany (reisvriendinnetje Marjet) in ons hostel waar wij volgens anderen weer een enorm delicatesse diner maken met pasta, spinazie, knoflook, champions en rode ui. Voor ons in de volksmond als een simpele pasta.

Om nog even te genieten van de China Town ambiance besluit ik nog even bij Starbucks een koffie te drinken. Eigenlijk wilde ik even bij Gloria Jeans crashen; dit is namelijk de concurrent van Starbucks hier in Australie en onder de Sydneysiders geliefd. Met een dichte deur verkies ik mijn eigen brand graag boven die van hun. Zij brandlovers, me too. Dus geniet ik van mijn Americano black op het bankje aan de raam en zie ik zoveel verschillende mensen voorbij lopen; oogverblindend deze stad!

Keep on sparkling people,

Keep in mind: give away everything you know and more wll come back to you.

I will invite you soon for the AMM 5.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten